laatste keer voorlopig Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu laatste keer voorlopig Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

laatste keer voorlopig Hong Kong

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Oktober 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Laten we eerlijk wezen, Hong Kong is gaaf.
Alleen al omdat ik er eind oktober was het 28 graden was.
Visum aanvragen was een redelijke ramp, maar goed wat had ik anders verwacht. Dinsdag ochtend, 9 uur, drie rijen dik staan wachten om er binnen achter te komen dat ik een oud formulier heb. Opnieuw invullen die hap en daar ga ik voor me nummertje..
95 wachtende voor me.
Toen eindelijk aan de beurt. Mis ik twee kopietjes, die als een gek maken. Ik laat het verhaal over het kopierapparaat achter wegen.
En heeft die aardige mevrouw nog een mededeling, je kan je visum vrijdag op halen. Want Europe pasporten moeten de volle 3 dagen wachten, geen extra betalen, sneller behandeld. Dus dinsdag aanvragen en vrijdag ophalen.
Ik had een treinkaartje voor donderdag naar mijn volgende stop Guilin. Die kon ik weg gooien. Ik moest hostels boeken en af zeggen en ik was simple gezegd niet blij.
Maar dan nog, het is Hong Kong. Ik was daar een boek aan het herlezen, jullie weten hoe ik ben, ik kan films en boeken 10 keer zien en lezen. De hoofdpersoon van het boek brengt een super kort bezoek aan Hong Kong.
Dat deed me glimlachen. De steden waar ik ooit over las, of die ik op TV zag. Die bezoek ik nu zelf.
Dus ik heb me der over heen gezet. Een natuurpad om de Victoria Peak gelopen en foto’s gemaakt. Ik heb de Victoria Harbor tour gedaan, uitzicht vanaf het water vind ik altijd gaaf. En ik ben een bar op de bovenste verdieping van een gebouw binnen gelopen om van het uitzicht te genieten en weer te vertrekken. Simple gezegd ik had een leuke tijd in Hong Kong.
Toen was het vrijdag, visum opgehaald. Precies wat ik wilde geen probleem. Spullen gepakt en China in gereist.
En toen ging het mis. Ik was op zoek naar een ATM om geld van mijn Chinese rekening te halen. Breekt me hak.
Ja, me hak, niet me klomp. Nee, me Nederlands gaat niet achteruit. De hak van me laars brak af, deze keer van me rechter schoen. Afgelopen januari zelfde verhaal, linker hak breekt af terwijl ik vertrek uit Hong Kong.
Kan iemand me de betekenis hier van uit leggen? Probeert een hogere macht me iets te vertellen?
Ik denk het wel, want bij de ATM, wordt me pas je ingeslikt.
Maar ik dank mijn onzichtbare beschermer. Ik had precies genoeg geld op zak voor me treinkaartje en me hostel. Dus ik was niet gestrand in een stad in China, daarnaast heb ik me nederlandse rekening natuurllijk oook nog.
Dus daar ga ik op naar Guilin, in een nacht trein op een stoel. 12 uur.
Jup, ik kwam gebroken aan.
Me hostel had wel me kamer klaar staan. Dus ben me bed in gedoken, twee uur slapen en een douche later was ik weer op de been.
Naar de bank nieuwe pas aanvragen en haleluja, ze spreken hier genoeg engels. Ander half uur en vele handtekeningen later heb ik een nieuwe pas.
Ik ben in Guilin en heb ondanks al het gedoe, een beetje het vakantie gevoel gekregen. Want ondanks dat het zaterdag is heb ik nog niet gedacht aan het feit of me klassen wel goed gaan. Of heeft dat een andere reden?

  • 27 Oktober 2013 - 17:16

    Ria:

    gelukkig heb je de foto's nog

  • 29 Oktober 2013 - 09:39

    Piet En Asta:

    Die betekenis kan ik je wel vertellen breekt in een stad 2 keer je hak van je laars dan is A) de stoep waar je op loopt beroerd en B) je bent aan nieuwe schoenen toe, zo de hogere macht heeft gesproken.
    IK citeer hem nooit maar JC zou zeggen wie de schoen niet past moet hem niet kopen, das duidelijk.
    En je passie om vanaf water alles te bekijken vind ik vreemd of je ooit al eens met een boot ben weg geweest kan me niet herinneren.
    Maak er een mooie vakantie van.
    Ik zei net al tegen je moeder al veel teveel wijze woorden gesproken voor 1 dag moet weer snel onzin gaan uitkramen ik bel je broer wel even
    have fun nichtje

  • 03 November 2013 - 10:39

    Eric:

    Lieve Michelle, je beleeft genoeg daar, in het voor ons, verre Oosten. Heb een mooie terugreis naar onze cultuur en geniet er van! Trouwens gisteren in de flat van je mams samen met Katja een behang op de muren van je "nieuwe" kamer geplakt. Have fun vriendin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hoi allemaal, Na twee keer China, Spanje, Camboddia en een jaartje thuis in Nederland, ben ik nu in Koeweit geland. Komend schooljaar ga ik weer opzoek naar een nieuwe avontuur.

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 39658

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2019 - 11 Juni 2020

Koeweit

04 September 2017 - 15 Juni 2018

Changsha, China

23 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Phnom Penh, Camboja

03 Januari 2014 - 01 Juli 2015

Huesca, Spanje

28 Oktober 2012 - 22 November 2014

China

Landen bezocht: