Pingyao, perfect bewaard gebleven Chinese stad - Reisverslag uit Pingyao, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu Pingyao, perfect bewaard gebleven Chinese stad - Reisverslag uit Pingyao, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

Pingyao, perfect bewaard gebleven Chinese stad

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 November 2013 | China, Pingyao

Pingyao heeft net als Xi’an nog een complete stadsmuur, met poorten en alles er op en er aan. Alleen in tegen stelling tot Xi’an is het een stuk kleiner en zijn de huizen binnen die muren nog bijna precies zo als vroeger. Een hoop huis zijn daarom ook museums. Waar je voor de prijs van een kaartje door heen mag dwalen, van huis naar huis, allemaal met een geschiedenis waar voor het werd gebruikt. Erg interessant, maar wel veel het zelfde, na de zoveelste huis, was ik het zelfs wel een beetje zat. Mijn bijna drie dagen Pingyao waren dan ook precies genoeg. De laatste dag was namelijk bedoel voor het bezoeken van een paleis buiten de stad, Chinese stijl. Het leek meer op een kasteel dat schuin tegen de berg was opgebouwd. En binnen in was het allemaal opgedeeld in kleine huisjes met binnen plaatsjes, met kleine kamers en woonruimtes. Maar het geheel was enorm en over de muur lopend, geniet van het uit zicht was geweldig. Het mooiste was nog wel dat er nog een buiten paleis staat, dat nog niet open is voor het publiek, het is groter dan de rest bij elkaar. En ik hoop ooit nog daar te kunnen gaan kijken. Want er is iets heel vreemds aan het lopen door een buiten paleis, zo dicht tegen de bergen aan. Als je dan op de muur uit komt en beseft hoe groot het eigenlijk is, en je vervolgens om te draaien en verderop op de berg een nog groter paleis te zien liggen.
Iets anders wat ik wel erg grappig vond van Pingyao is dat het bijna net zo veel westerse bars, restaurants en hostels heeft als dat het museum huisjes heeft.

• 29 Juli 2016 - 12:23

Jennifer MZL:

Hoi meis! Wat een coole website. Ik ben benieuwd wat je volgende bestemming is :) Groet,
    Jennifer

Tags: china, China, Pingyao