eindelijke Zunyi - Reisverslag uit Peking, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu eindelijke Zunyi - Reisverslag uit Peking, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

eindelijke Zunyi

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 November 2012 | China, Peking

Dus een herhaling van gisteren maar nu op een goede manier. Vliegen was geen probleem. Behalve als je bezwaar hebt tegen grijze krullen en roze bloemen op je vliegtuigje. Verder had ik genoeg been ruimte, dus dat was fijn. En het vliegtuig was zeker half leeg. Dus de drie uur durende vlucht, heb ik heerlijk door gebracht met een lekker ontbijtje en lezen, onder uitzittend over twee stoelen.
Emma, één van de leidinggevende van de School, kwam me ophalen. We zijn toen eerst naar me appartement geweest. Ik woon 6 hoog. Dus me koffer om hoog slepen was niet echt een succes. Maar is wel gelukt dankzij Emma en een aardige oude Chinese buurman, die ook wat spullen droeg.
Mijn appartement is redelijk groot, met een woonkamer, een kleine keuken en badkamer. De kleine keuken maakt niets uit chinezen eten namelijk heel vaak buiten de deur. Ik heb een grote slaapkamer met een tweepersoonsbed en een enorme kast. Dus ik kan al me spullen makkelijk kwijt. Das verkeerd gezegd. De kast is zo groot, dat het beetje kleding van mij opgegeten wordt door de kast. Het zelfde geld trouwens voor de TV. Een enorm breedbeeld ding op een nog groter kastje en ik neem waarschijnlijk geen eens TV.
Daarnaast heb ik nog een kleine kamer, met een eenpersoonsbed. Dus voor degene die langs willen komen, ik heb een bed. Niet dat je trouwens heel blij wordt van de bedden, het voelt als of je slaapt op de veren van je bokspring. Het zakt compleet niet door, zelfs niet een beetje.
Door het hele appartement ligt een houten vloer en de spullen die er is staan zijn oud, maar wel netjes. Conclusie is ben meer dan tevreden.
Vooral ook vanwege de locatie. Ik loop het straatje uit langs wat kleine typisch chinezen winkels om uit te komen bij een vrij groot winkelcentrum met een Wallmart, KFC, Apple store en een Nike store. Ik ben er gisteren achter gekomen dat er ook een keten met 2 restaurants is, met westers eten. (niet hetzelfde als thuis, maar wel met bekende gerechten als spaghetti en lasagna.) Dus als ik ooit een vreselijke trek krijg in pasta weet ik waar ik heen moet.

Na dat ik me appartement voor het eerst had gezien, heeft Emma me meer genomen om dumplings te eten. Het is vlees in een deegjasje die vervolgens worden gestoomd. Dat was best lekker, dat tentje ga ik onthouden.
Daarna voor het eerst naar de school gegaan. Je kan duidelijk zien dat het nog niet een school is die lang open is. Er zijn best veel leraren. Of ik moet zeggen leraressen, het zijn alleen maar Chinezen vrouwen, allemaal rond mijn leeftijd. Behalve de andere buitenlandse docent, Kory komt uit Amerika en is een aardige en vooral erg relaxed. Hij is vooral blij dat ik er ben zodat hij niet meer als enige wordt aan gestaard. Want dat is hier wel erg hier hoor.
De school is wel heel erg nieuw. Er zijn maar heel weinig leerlingen en veel leraren.
Veel dingen zijn nog niet heel goed geregeld. Er is nog geen verwarming dus we hebben allemaal een soort van kruikje, die je opwarmt via een stekker in het stopcontact. Anders heb je geen vingers meer aan het eind van de dag.
Het enige vage over dat verhaal is wel, waarom ze dan in hemels raam al die ramen niet dicht doen. Maar goed school was dus leuk en leuk en ik zal binnenkort foto’s op me blog zetten.
S’ avonds weer uit eten. Best gezellig, maar ook nog onwennig. Koreaans BQQ, een beetje zoals ons steengrillen, maar dan met kolen in de tafel en daarboven op een plaatje. Dat was erg grappig, de bediening kwam naar de tafel met een pot met kolen om in de tafel te zetten onder de plaat. En de plaat was ook raar, rond en dicht met ribbels en aan de randen openingen om de lucht uit te laten. En er zat een ventilatie systeem in dat je aan kon zetten als je het warmer wilde maken.
Daarna nog aan de slag in me appartement. Ik was blij toen ik bed lag.

  • 04 November 2012 - 12:25

    Ria:

    lees ik je verslag staan er toch weer nieuwe dingen in die je niet had verteld moet ik deze dus ook in de gaten houden groetjes

  • 04 November 2012 - 13:56

    Burghart, Ria En Hans:

    wij lezen jouw verslagen zodat we een beetje bij jou zijn.
    ria en hans.

    dat eten komt goed over dus toch een reisje naar china?, maar de bedden, dan toch maar niet.

  • 04 November 2012 - 17:42

    Piet:

    Klinkt goed michelle, wel mooi dat het eten je ook bevalt en nu ook al lasagna ontdekt.
    Nog een slaapkamer over ook, en school met prive verwarming wat een luxe LOL.
    Jij gaat je wel redden daar, trots op mijn nicht samen met As.
    Laterrrrr

  • 04 November 2012 - 23:29

    Juanita:

    Hoi Lieve Michelle,

    Ik vind het fijn om te lezen dat je het allemaal leuk vind, en dat je appartement goed bevalt.
    Tevens leuk dat je zoveel indrukken opdoet en mag meemaken.
    Alleen maar goed voor nu voor jezelf en leuk voor later, ben blij dat het je allemaal meevalt.
    En dat eten gaat ook wel goed, wel voorzichtig he, want die prestatie die in nederland geleverd heb, moet wel zo blijven toch ??
    En Cory ??? klinkt leuk, is het wat ? Meestal zijn die amerikaanse mannen wel leuk.
    We zullen zien en horen van je avonturen , heel veel succes, en leuk om een beetje bij je te zijn zo.xx

  • 04 November 2012 - 23:46

    Elly Scheepers:

    Hallo Michelle,
    Een berichtje voor jou van een onbekende; ik was weer eens aan het surfen op de plaatsnaam Zunyi en vond een link naar jouw blog. Zal even wat uitleggen; wij zijn een gezin uit Veldhoven met 2 geadopteerde Chinese dochters waarvan de jongste dochter Chantal uit Zunyi komt en in 2001 geadopteerd is. In 2010 zijn wij ook in Zunyi geweest dus jouw verhaal trok me direct aan.
    Vind je het goed als ik me aanmeld voor jouw mailinglijst zodat wij jouw verhaal kunnen volgen?
    Als je vragen hebt stel ze gerust, en als je liever niet hebt dat wij je verhaal lezen, zeg het dan ook.

    Groetjes,
    Frans, Elly, Wendy, Chantal Scheepers uit Veldhoven.
    ps Zunyi is een erg leuke stad (2e grootste in provincie Guizhou na Guiyang)

  • 05 November 2012 - 08:41

    Kirsten:

    Lieve Michelle :)

    Leuk om weer wat te lezen, laatste dagen erg druk geweest dus niet zoveel gehoord over je avonturen van je moeder!

    Klinkt leuk hoor, (foto's??),

    Ik heb je trouwens gemaild, heb je dat mailtje ontvangen? En ik kreeg jouw mail vanaf Londen vrijdag of zaterdag haha!

    Liefs, Kirsten

  • 05 November 2012 - 11:14

    Jorrin:

    Heyy Michelle,

    Leuk om te lezen dat et allemaal lekker gaat in China.
    Elke dag uit eten klinkt niet verkeerd, en gelukkig heb je een goede kamer!!!

    Succes en hou me op de hoogte met verslagen en mooie foto's!!!

    Jorrin



  • 05 November 2012 - 12:11

    Piet:

    Kijk Michelle zelfs mensen uit het altijd gezellige Eindhoven zijn belangstellend naar je, daarom zijn As en ik vaak in Eindhoven te vinden altijd gezellig daar.

  • 06 November 2012 - 19:46

    Jannie En Rob:

    hallo!!!
    wat super heb je het daar ,helemaal goed toch-??
    je zal wel erg verwend worden iedere dag buiten de deur eten, en dan nog lekker ook nog.
    nou zo te lezen komt het wel goed we blijven je volgen.
    dikke kus rob en jannie




  • 06 November 2012 - 22:10

    Wicky:

    Hoi Michelle,

    Erg leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier en ben benieuwd naar je foto's! X

  • 07 November 2012 - 06:54

    Michelle Konijn:

    Hallo familie Scheepers,

    natuurlijk vind ik het niet erg als jullie mijn blog willen volgen.
    Zunyi is inderdaad een erg leuke stad en sinds ik hier een jaar ga blijven zal ik vast wel iets vertellen dat jullie interessant vinden om te lezen.
    en anders zijn er altijd nog de foto's.

    groetjes
    Michelle

  • 08 November 2012 - 17:14

    Hilly:

    Hallo Michelle,

    Leuk om te lezen dat je net zo van Beijing, verboden stad, peking eend en dumplings hebt genoten als wij.
    Alles is er inderdaad enorm groot, maar ja met zoveel mensen moet dat ook.

    Als je nog eens de kans krijgt moet je ook het Zomerpaleis eens bezoeken, dat zou ik tot het voorjaar bewaren dan is het extra mooi.

    Wij wensen je nog veel plezier en zullen je Blog blijven volgen.

    Groetjes Hilly en Heenie van Lieren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hoi allemaal, Na twee keer China, Spanje, Camboddia en een jaartje thuis in Nederland, ben ik nu in Koeweit geland. Komend schooljaar ga ik weer opzoek naar een nieuwe avontuur.

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 39842

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2019 - 11 Juni 2020

Koeweit

04 September 2017 - 15 Juni 2018

Changsha, China

23 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Phnom Penh, Camboja

03 Januari 2014 - 01 Juli 2015

Huesca, Spanje

28 Oktober 2012 - 22 November 2014

China

Landen bezocht: