ben der weer, gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Zunyi, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu ben der weer, gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Zunyi, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

ben der weer, gelukkig nieuwjaar

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 Januari 2013 | China, Zunyi

Wanner weet je dat je te lang niet op je blog hebt geschreven?
Als er vragen uit Nederland komen of je nog leeft.
Hierbij mijn teken van leven.
Nu zijn jullie natuurlijk allemaal super nieuwsgierig wat ik de afgelopen weken heb gedaan waarom ik niet heb geschreven. Ik wou dat ik hele verhalen had waarom. Maar het feit is dat ik ziek ben geweest en flinke heimwee had. Daarboven op was het erg druk op de school. Dus als ik thuis kwam, was ik blij dat ik het leven had. Daarnaast wordt niemand blij van berichtjes die beschrijven hoeveel ik kaas mis. Of hoe irritant het is om niet gewoon naar de supermarkt te kunnen gaan en de verpakking van een product te kunnen lezen. Laat staan dat je normaal iets kan vragen aan wel, iedereen. Want het blijft Engels en dus niemands eerste taal en soms wil je door miscommunicaties gewoon weg gaan gillen.
Maar goed het is nu januari en 2013, dus ik heb goede hoop voor de toekomst.
Aan de andere kant, morgen staart iemand me waarschijnlijk weer aan. Begrijp ik nog steeds the producten van de supermarkt niet. En moet ik mezelf weer corrigeren om miscommunicaties te voorkomen. Het kan dus best zijn dat tegen de tijd dat jullie dit lezen, ik al weer een hekel heb aan dit land, de mensen, de manier van doen en laten. Of nog beter de manier waarop ze dingen regelen of niet regelen.
Dus omdat ik op dit moment positief ben, allemaal een gelukkig nieuw jaar en hoop dat jullie de bijgevoegde foto’s leuk vinden.

  • 10 Januari 2013 - 22:29

    Piet:

    Goed dat je wee op de been bent nicht, niet iedereen heeft je al die tijd niet gezien.
    Begin 2013 en je kan trots op jezelf zijn, dit berichtje tikke duurt een minuut of 10 omdat deze laptop gebreken gaat vertonen.
    Maar we kunnen nog met je mailen etc.
    J mit hier niet zo bar veel allen het zxeuren misschien en dat versta je nog nietdus ook dat heeft zin voordelen, ik ga nu je 2de verslag lezen spreek je zo

Tags: Zunyi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hoi allemaal, Na twee keer China, Spanje, Camboddia en een jaartje thuis in Nederland, ben ik nu in Koeweit geland. Komend schooljaar ga ik weer opzoek naar een nieuwe avontuur.

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 39750

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2019 - 11 Juni 2020

Koeweit

04 September 2017 - 15 Juni 2018

Changsha, China

23 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Phnom Penh, Camboja

03 Januari 2014 - 01 Juli 2015

Huesca, Spanje

28 Oktober 2012 - 22 November 2014

China

Landen bezocht: