1-2-2013 - Reisverslag uit Zunyi, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu 1-2-2013 - Reisverslag uit Zunyi, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

1-2-2013

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

02 Februari 2013 | China, Zunyi

Gisteren was het 1-2-2013
En het internet was weer eens te langzaam.
Ik wilde een namelijk een kort berichtje op mijn blog zetten, om het feit te vieren dat ik precies drie maanden in Zunyi, China ben.
Dat was niet gelukt.
Door stom internet verloor ik mijn geschreven stukje tot twee keer. Toen ben ik naar bed gegaan.
Maar goed genoeg geklaagd over TIC.
Drie maanden Zunyi. Soms voelen ze super lang. Door dat ik ziek was. Kerst en oud en nieuw moest overleven.
En sommige dagen denk ik, heb ik dit echt gedaan? Ben ik naar de andere kant van de wereld gevlogen en ben opnieuw begonnen in een nieuwe stad.
Ik woon voor het eerst op mezelf en ondanks dat ik de taal niet spreek. Kan ik me toch wel een beetje reden.
Ik heb dit altijd willen doen. Maar had nooit verwacht dat ik hier echt zou zitten. Dat ik het ook echt zou aan durven.
Sommige dagen is het zwaar, dan mis ik jullie allemaal. Andere dagen dan heb ik te veel te doen om zelfs maar met iemand op Skype te kletsen.
Maar meestal is Skype de uitkomst. Omdat ik dan toch even iemand kan spreken.
De conclusie is dat ik nu naar school toe moet. En dat het tijd wordt dat ik ga beseffen dat ik echt in China ben.
Ik denk dat door de straten van Zunyi lopen daar wel bij zal helpen.
Vanaf volgende week vrijdag een hele week vrij, vanwege Chinees Nieuwjaar.
de datum betekend trouwens ook dat ik me doel heb gehaald.
In 2013 in China zijn.

  • 02 Februari 2013 - 10:02

    Ria:

    he topper

    ja je hebt het inderdaad gedaan en je weet niet hoe trots ik op je ben.
    en met alle goede en mindere dagen ben je er toch nog maar steeds.
    en dat jaar ga je gewoon vol maken
    spreek je weer op skype

  • 02 Februari 2013 - 11:26

    Rob En Jannie:

    hoi kanjer
    ja soms lijkt het wel eeuwen en soms vliegt de tijd voorbij
    wij vinden het super wat je doet en weten zeker dat je het jaar echt wel vol houd.
    wij wensen jou dan ook een heel gelukkig 2013 toe.
    x x rob en jannie xx

  • 03 Februari 2013 - 07:00

    Piet:

    Ja je hebt het gehaald nichtje van me en zijn trots op je, ook omdat die chinezen je nog niet het land uitgeschopt hebben, of praat je daar niet zoveel als thuis?
    Chinees nieuwjaar das vuurwerk in nederland maar dan 100 keer meer denk ik of misschien nog wel erger, geniet ervan.

    Je oom

  • 04 Februari 2013 - 22:22

    Aletta:

    Hoi Michelle, Leuk om weer even iets van je te lezen. Het zal inderdaad soms niet meevallen maar je gaat het gewoon volhouden. Vanmorgen was op het nieuws dat ze lekker met zijn allen aan het reizen zijn in China. Bouwen gewoon even extra station hallen bij de treinen zodat al die chinezen in hun treinen kunnen komen zodat ze kunnen reizen naar hun familie, vanwege het vieren van het nieuwe jaar. Zag er echt raar uit.!! Ga je nog wat leuks doen met je vrije week.
    Hier verwachten ze morgen weer sneeuw. Zit er niet op te wachten.
    Groetjes Aletta

  • 13 Februari 2013 - 20:38

    Eric:

    He lieve Michelle, ik (wij) vind (en) het geweldig van je. Je flikt het gewoon daar in het voor ons verre oosten. Wees erg trots op je zelf.! Deze ervaring zul je nooit meer vergeten. Geniet er van.
    Liefs Eric

Tags: Zunyi,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hoi allemaal, Na twee keer China, Spanje, Camboddia en een jaartje thuis in Nederland, ben ik nu in Koeweit geland. Komend schooljaar ga ik weer opzoek naar een nieuwe avontuur.

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 39740

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2019 - 11 Juni 2020

Koeweit

04 September 2017 - 15 Juni 2018

Changsha, China

23 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Phnom Penh, Camboja

03 Januari 2014 - 01 Juli 2015

Huesca, Spanje

28 Oktober 2012 - 22 November 2014

China

Landen bezocht: