Chinees vuurwerk - Reisverslag uit Zunyi, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu Chinees vuurwerk - Reisverslag uit Zunyi, China van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

Chinees vuurwerk

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

18 Maart 2013 | China, Zunyi

Ik had al lang iets over Chinees nieuwjaar moet schrijven, maar mijn chinees nieuw jaar was eigenlijk nog al saai. Ik bleef in Zunyi, waar ik eigenlijk niet veel heb gedaan. De boekwinkel bezocht en schoon gemaakt en opgeruimd. Ik had dus een heerlijk ontspannen week vrij. Zelfs de sportschool was niet open dus daar kon ik zelfs niet heen.
Het enige wat ik wel over wilde vertellen. Waren Chinezen en vuurwerk.
Ik vond ze al vreemd, met bijvoorbeeld eieren in plastic zakjes. Maar met vuurwerk slaan ze echt alles. Het is al een week van te voren aan de gang. Elke avond werd je wel opgeschrikt door vuurwerk. Maar het was goed te doen.
Vuurwerk wordt verkocht uit garageboxen en staat bijna buiten. De vuurwerkdozen die ik heb gezien waren enorm. Maar aan de andere kant werd er rond de flats nauwelijks vuurwerk afgestoken. Iedereen ging met vuur werk en al naar het plein. (in mijn buurt te minste)
Daar werd om half 1 ook nog gewoon vuurwerk uit kraampjes verkocht. En vuurwerk in de hand houden is hier ook heel normaal. Vuurwerk heeft zelfs handvaten. Het geeft geen veilig gevoel als het vuurwerk meters hoof de lucht in schiet, terwijl iemand er mee in zijn handen staat. Vooral niet als die persoon het samen me een kind vast houd.
Ja, kinderen doen hier gezellig mee aan vuurwerk afsteken. En niemand kent enige angst.
De foto’s spreken voor zich zou ik zeggen.

  • 18 Maart 2013 - 21:44

    Piet:

    Foto`s waren te bloederig?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hoi allemaal, Na twee keer China, Spanje, Camboddia en een jaartje thuis in Nederland, ben ik nu in Koeweit geland. Komend schooljaar ga ik weer opzoek naar een nieuwe avontuur.

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 39733

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2019 - 11 Juni 2020

Koeweit

04 September 2017 - 15 Juni 2018

Changsha, China

23 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Phnom Penh, Camboja

03 Januari 2014 - 01 Juli 2015

Huesca, Spanje

28 Oktober 2012 - 22 November 2014

China

Landen bezocht: