Love this City - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu Love this City - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

Love this City

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 Mei 2013 | Hong Kong, Hongkong

Ik moet toe geven dat ik eigenlijk wel een beetje gek ben van Hong Kong.
Het is een gave stad. Het heeft alles, het is er super druk maar toch kan je bijna alleen op een terrasje zitten. En als je goed genoeg zoekt vind je de gaafste plekken om foto te nemen. De museums zijn ongelofelijk en helemaal over de top.
Het Hong Kong Museum of History was echt ontzettend mooi en zo groot. Ze hebben er een stad met winkeltjes na gebouwd. Een van de gebouwen heeft twee verdieping waar je in rond kan kijken. Tussen de winkels staat een tram wagon uit begin 20ste eeuw. Er ligt een kopie van een Aziatisch zeilschip, met van die typische rode zeilen. Het gedeelte over de prehistorie, heeft bomen van 18 meter. Ik heb veel geweldige museums gezien ondertussen, maar hier in China blijf ik me verbazen, vooral over de grote van deze gebouwen. O en voor dat je denkt dat je een rib uit je lijf betaald voor de entree, zoals in Europa. De prijs voor een kaartje is omgerekend 1 euro en op woensdag is het gratis. Als je een broodje en een flesje drinken haalt op het metro station betaal je meer dan als je naar het museum gaat.
Verder heb ik de beroemde Victoria peak gedaan, met de tram. Heel gaaf dat uitzicht en ik vond de tram natuurlijk leuk, maar ook super toeristisch en heel erg commercieel. Vanaf peak tower heb je het beste uitzicht, maar je moet eerst met de roltrap door het hele gebouw heen en langs alle winkeltje en restaurantjes. En je betaald voor de tram en dan nog eens apart voor het dak van de toren.
Vervolgens heb ik een hele hoop ansichtkaarten gekocht die de laatste week een beetje beginnen binnen de lopen als ik me moeder mag gelopen. Das wel handig hoor als het zo toeristisch is, sommige steden is het onmogelijk om ansichtkaarten te vinden, zoals in Kunming.
Natuurlijk heb ik ook me visum moeten regelen. Was wel even eng om me paspoort af te geven. Maar alles is nu geregeld en ik hoefde zelf niks te doen.
Ik heb natuurlijk nog een supermarkt leeg gekocht, je moet toch een manier vinden om aan je westerse producten te komen.
Ik heb ook een ongelofelijke hoeveelheid foto’s laten afdrukken en ben begonnen om een plakboek te maken. Als ik zeg ongelofelijke hoeveelheid, dan bedoel ik ook echt super veel. Ik had van te voren niet door hoeveel foto het eigenlijk waren. Maar gelukkig is Hong Kong niet duur, omdat gebied te minste. Het was ook wel een kodak gat in de muur winkeltje. Maar het was snel, goed en goedkoop.
De trein reis ging erg goed. Enige jammer was dat ik voor het derde bed had gekozen. De treinen hebben namelijk zes bedden in een open compartiment. Het derde en bovenste bed, sliep lekker want ik had geen last van mensen die langs me bed liepen. Maar er was maar erg weinig ruimte tussen mij en het plafon. Recht op zitten was geen optie. Me verder wel vermaakt. Dus voor de toekomst, ik kan lange trein reizen aan. Maar misschien de volgende keer het tweede bed proberen.

  • 08 Mei 2013 - 10:31

    Rob En Jannie:

    hallo daar
    dat is weer een geweldigge belevenis he?
    als je de volgende x weer heen moet zou ik mooi een paar dagen xtra nemen,want als ik het zo lees is er nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer te zien.
    bedankt voor je lieve kaartje en ja het is wel zeker dat ji dichter bij Hao-Min woont dan Ralph en Marloes.
    we wachten weer op je volgende verhaal en zullen je binnenkort even op skype bellen.xxx
    rob en jannie

  • 12 Mei 2013 - 00:41

    Piet:

    Mooi verhaal weer en idd het verkeerde bed, maar dat weet je nu en ook dat je nu lange treinreizen aankan, mooie foto`s ook, schiet alweer op voor je nog een goed half jaar.
    Niet teveel westers eten in een keer anders is het te snel op je moet het 3 maanden ermee volhouden

  • 14 Mei 2013 - 12:53

    TANTE RIA:

    LIEVE MICHELLE bedankt voor je kaart leuk zo'n trein reis.
    hier is alles goed het is mooi buiten de lente is nu echt begonen.
    Dikke knuffel Tante Ria Ome Hans Daisy

  • 21 Mei 2013 - 21:21

    Karin:

    Hoi Michelle!!

    Ik heb me eindelijk aangemeld bij de mailinglijst. Wordt eens tijd, je bent al bijna weer thuis haha. Elke keer vergat ik steeds te kijken, nu word ik er mooi aan herinnert. Fijn om te lezen wat jou bezig houdt daar in China en wat je allemaal wel niet mee maakt. Ik lees sommige dingen echt met grote verbazing. Ik denk dat je vaak vol bewondering om je heen zult kijken, alhoewel je inmiddels veel dingen al gewoon zult vinden. Prachtige foto's ook van Hong Kong.

    Ik lees in het berichtje van mijn ouders dat de lente eindelijk begonnen is. Misschien in Hong Kong maar in Nederland niet hoor. Deze week wordt het zelfs maar 9 graden brrr... Oma vertelde net dat ze de kachel zelfs wat hoger heeft gezet.

    Bij ons thuis gaat alles zijn gangetje. Levi is nog steeds erg verlegen maar als hij een beetje gewend is komt hij wel los. Ook Vigo wordt al een heel pittig mannetje. Hij begint nu te staan en lacht erg veel. Ziet er ontzettend schattig uit met zijn twee tandjes! Maar die twee jongens kunnen ook al lekker samen ruzie maken om iets wat ze dan allebei tegelijk willen hebben. Komt bij alle broers en zussen voor volgens mij.

    Ik had wat foto's gezien die je naar oma gestuurd had. Leuk hoor. Oma was er erg blij mee. Helaas was de post een beetje beschadigd bezorgd maar de foto's waren nog wel intact hoor. Volgende week wordt oma al weer 83 jaar. De zaterdag erna gaan we met de hele familie weer uiteten bij v/d Valk. Jammer dat je er niet bij kunt zijn maar over een jaar, als je er weer bent, doen we het gewoon dubbel en dwars over.

    Nog heel veel plezier en ik blijf nu vast en zeker door de mailinglijst helemaal op de hoogte :)

    Groetjes Karin, Ray, Levi en Vigo!!

Tags: Hong Kong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hoi allemaal, Na twee keer China, Spanje, Camboddia en een jaartje thuis in Nederland, ben ik nu in Koeweit geland. Komend schooljaar ga ik weer opzoek naar een nieuwe avontuur.

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 39820

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2019 - 11 Juni 2020

Koeweit

04 September 2017 - 15 Juni 2018

Changsha, China

23 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Phnom Penh, Camboja

03 Januari 2014 - 01 Juli 2015

Huesca, Spanje

28 Oktober 2012 - 22 November 2014

China

Landen bezocht: