treinen of niet treinen - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu treinen of niet treinen - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Michelle Konijn - WaarBenJij.nu

treinen of niet treinen

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 April 2013 | Hong Kong, Hongkong

Ik ging met de trein naar Hong Kong.
Nou dat ging mooi niet door.
Ik zat in de stationshal van Zunyi. Te lezen en de lokale bevolking te negeren.
Ik was ruim twee uur te vroeg. Sinds een incident vorige maand durf ik niet meer te laat te komen als ik moet reizen.
Ik was er helemaal klaar voor om 24 uur in een trein door te brengen. Eten, vermaak, alleen de trein moest nog komen.
Toen ging me telefoon. Emma, ja ze had gesproken met het bedrijf voor het visum, als ik dinsdag zou aan komen in Hong Kong dan kon ik misschien een te laat stempel krijgen, wat invloed zou hebben op me visum aan vraag.
Dat had het bedrijf dat het visum ging aan vragen alleen niet op tijd verteld. Dus ze ging een ticket voor me boeken, me op halen van het station en me ruim 2 uur naar het vliegveld rijden.
In plaats dat ik dus met de trein ging. Vloog ik naar Shenzhen en nam ik de metro naar Hong Kong. Ik was om kwart over 10 in me hostel en heb meer dan het dubbelen moeten betalen voor me kamer. Want er waren geen bedden meer in de dorm rooms.
(grote kamers met stapel bedden, waar je alleen een bed in krijgt)
Nee, ik heb me eigen kamer, met mijn eigen badkamer. De kamer heeft de grote van een kast, ik kan nauwelijks naast me bed staan. Mijn eigen badkamer betekend douchen boven de WC. Maar dit is top luxe voor bodem prijs in Hong Kong. Morgen verplaats ik naar de dorm room die ik eigenlijk had geboekt. Maar ik ben hier en de kamer bevalt me eigenlijk wel en ik heb een dag extra in Hong Kong.
Donderdag wel met de trein terug benieuwt hoe dat bevalt.

  • 22 April 2013 - 19:25

    Piet:

    Michelle ieder nadeel heeft zijn voordeel als de douche boven de wc hangt kun je douchen en hoef je niet door te spoelen dat doe je met de douche laterrrr

  • 22 April 2013 - 19:32

    Ria:

    nou ik heb de kast gezien als je in het te kleine bed ligt lig je met je voeten in de douche handig als je zweet voeten hebt kan je ze tijdens het slapen douchen. geniet van je extra dag groetjes

  • 05 Mei 2013 - 20:44

    Aletta:

    Hoi Michelle,
    Bedankt voor je kaartje!! Zoals je al waarschijnlijk hebt gehoord is AJAX weer kampioen!! Hier vandaag erg lekker weer. Dachten we na het werk even naar het strand te kunnen. Had Mitchell een blessure opgelopen met voetbal. Zat Ron met hem in het ziekenhuis. Achteraf wel lekker gekneusd maar niets gebroken. Maar toen was het wel al 19.00 uur. Ik had van je moeder begrepen dat je samen naar Konings dag hebt gekeken.Wij moesten uiteraard ook weer werken.Werd er bij jouw nog wat over gezegd. Zal wel niet!! Wel hoorde ik net dat Edwin van de Sar ook in China was om voetbaltalent te scouten. Je maakt toch wel heel wat mee in China naar de wc en ook nog tegelijkertijd douchen. Heb je ook geen papier meer nodig ! Moet je niet uitglijden. Ha ha .
    Groetjes Aletta

Tags: Hong Kong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hoi allemaal, Na twee keer China, Spanje, Camboddia en een jaartje thuis in Nederland, ben ik nu in Koeweit geland. Komend schooljaar ga ik weer opzoek naar een nieuwe avontuur.

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 39733

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2019 - 11 Juni 2020

Koeweit

04 September 2017 - 15 Juni 2018

Changsha, China

23 Augustus 2016 - 15 Juli 2017

Phnom Penh, Camboja

03 Januari 2014 - 01 Juli 2015

Huesca, Spanje

28 Oktober 2012 - 22 November 2014

China

Landen bezocht: